Rozwój marketingu internetowego bez wątpienia poszerzył możliwości reklamowania swojej firmy. Media społecznościowe, reklamy czy całe kampanie sieciowe oczywiście są skuteczne i spełniają swoją rolę. Jednak nie znaczy to, że klasyczne metody reklamy odeszły w zapomnienie. Jedną z nich jest wykorzystanie gadżetów reklamowych. Małe prezenty przekazywane bezpośrednio mają większą siłę oddziaływania niż może się wydawać. Należy jednak odpowiednio wybierać je i dopasowywać do profilu prowadzonej działalności.
Komu wręczamy gadżet reklamowy
To pierwsze pytanie, na jakie musimy sobie odpowiedzieć przed złożeniem zamówienia na gadżety. Mimo, że może się to wydawać jedynie drobiazgiem, rodzaj podarunku nie jest bez znaczenia. Musimy pamiętać jaki jest profil działalności partnera biznesowego. Jeśli współpracujemy na przykład z firmą prowadzącą usługi księgowe długopisy będą jak najbardziej na miejscu. Z kolei smycze prawdopodobnie skończą w szufladzie.
Gadżet musi pracować
Z kolei przygotowując gadżety dla klientów skupmy się na naszej działalności. Niech produkt nawiązuje do tego, co oferujemy nie tylko umieszczonym logotypem. Jeśli prowadzimy hotel lub bazę noclegową zainwestujmy w breloki reklamowe, które w jasny sposób kojarzyły się będą z domem i miejscem do spania. Kolejnym elementem jest funkcjonalność gadżetu. Pamiętajmy, że aby reklama odniosła spodziewany skutek, obdarowany musi mieć stały kontakt z przedmiotem. W ten sposób koduje sobie nazwę firmy i kojarzy ją z czymś znanym i przydatnym. Z zasady warto unikać wszelkiego rodzaju figurek i innych produktów pełniących jedynie rolę dekoracji. Kubki, długopisy, zapalniczki czy nawet żetony do wózka sklepowego to coś, z czego większość osób korzysta niemal codziennie.
Nie bagatelizujmy również kwestii jakości gadżetów. Nie warto oszczędzać drobnych kwot i otrzymać produkty słabo wykonane. Klient czy kontrahent z pewnością zwrócą na to uwagę. W ten sposób możemy odnieść odwrotny skutek od zamierzonego.